sreda, 6. maj 2009

svetovna kriza je odlična novica

Včeraj sem bila na dveh diametralno nasprotnih predavanjih.
Prvo je trajalo kar celo dopoldne v obliki seminarja za nove podjetnike, ki ga organizira obrtna zbornica. 
To ni bilo prvo tako predavanje, ki sem se ga udeležila, zato sem opazila kako so se stvari začele ponavljati in kako pravzaprav nisem zvedela skoraj nič novega, razen nekaj osnovnih tez o prodaji.
Drugo pa je bilo predavanje Rajka Škariča z naslovomSvetovna kriza je odlična novica (www.zazdravje.net) . To predavanje me je resnično dregnilo pod rebra in mislim, da vsaj malce prebudilo moje zaspane čute.

Medtem, ko se v svetu in pri nas dogajajo močne spremembe, ki bodo preoblikovale strukturo našega načina življenja; naši teoretiki in praktiki še vedno ponavljajo stare floskule, ki so mogoče delovale pred leti in desetletji, sedaj pa ne delujejo več.
Kako prodati več in več? Kako biti boljši in prodornejši od konkurence? Kako ustvarjati nove in nove potrebe po naših proizvodih in potem prepričevati kupce, da smo najboljši, da je naš proizvod edinstven in da bodo na slabšem, če ga ne bodo kupili oz. koristili??!!!
Prav slabo sem se počutila ob vseh teh besedah!!
Na drugi strani pa zvečer poslušam Rajka o vzrokih za globalizacijsko (ste opazili, da se besede globalizacija skoraj nikjer več ne sliši?) manipulativno obnašanje, ki nas je vse privedlo do sem kjer smo in za kar smo prav vsi soodgovorni? Kupujemo, kupujemo, kupujemo...
Vse kar je le dovolj poceni, četudi tega ne potrebujemo. Vse za kar so nas prepričali, da potrebujemo- vsakih nekaj let nov avto, vsakih deset let novo pohištvo ali kuhinjo, nove znamke mobilnikov,ki premorejo funkcije, ki jih še vedno nisem razvozlala, dlančnikov, novih prenosnikov, mp3-jev itd.. in kdo vse to dela,proizvaja? Naši delavci sigurno ne.
So to mogoče 10 letniki na kitajskem,v vietnamu, kambodži, indoneziji in tam nekje bogu za hrbtom?? 
Daleč od oči,daleč od srca.
 Se zavedamo tega?
In naš delavec propade. Naše odlične tovarne se zapirajo.
 In zato naš kupec naenkrat ne more več kupovati vseh teh izdelkov. Je na cesti. Se mora orientirati na preživetje.
Panika. In ponudijo subvencije za nakup novega avtomobila!
 Da se krogotok ne pretrga, da bomo lahko kupili avto, ki ga v resnici ne potrebujemo, da bo ves avtomobilski lobi imel delo. (Menda je narejenih dovolj novih avtomobilov za naslednjih 10 let.)
Ko si brez službe, ti naenkrat nov avtomobil ni več prioriteta. Novo pohištvo nevažno. Nov tip mobilnika nepotreben, prav tako ves ostali larifari,ki so ga polne naše reklame.
Kaj postane pomembno?
Prehrana. 
Preživetje.
In zato je svetovna kriza odlična novica!
Ker bo preusmerila našo naravnanost od nebistvenega k bistvenemu.
In mislim, da nihče ne bo ostal neprizadet, vsakogar na tem planetu se bo dotaknila.
Dotaknila globoko v sebi.